Działając w imieniu Denea Broker spółka z o.o. z siedzibą w Olsztynie (zwana dalej Spółką), spełniając ustawowy obowiązek wynikający z ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r. poz. 2486 z późn. zm.) informujemy, że:
1. brokerem ubezpieczeniowym jest Spółka, w związku z czym Spółka wykonuje działalność brokerską w zakresie ubezpieczeń, siedziba Spółki mieści się w Olsztynie (kod pocztowy 10-511) przy ul. Kopernika 10B/1;
2. Spółka wykonuje działalność brokerską w zakresie ubezpieczeń na podstawie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), zezwolenie nr 2532/19 z dnia 20.11.2019 r. Sprawdzenie wpisu do rejestru jest możliwe poprzez stronę internetową KNF pod adresem https://rpu.knf.gov.pl/search/broker; sprawdzenie wpisu polega na wielokrotnym wpisaniu odpowiednich danych w odpowiednie pola znajdujące się na https://rpu.knf.gov.pl/search/broker, złożeniu, poprzez kliknięcie w odpowiedni kwadracik, odpowiedniego oświadczenia, że nie jest się robotem i kliknięciu odpowiedniego klawisza o odpowiedniej nazwie „szukaj”.
3. stosowne zezwolenie na wykonywanie działalności brokerskiej w zakres ubezpieczeń stanowi załącznik do informacji;
a) kurtaż brokerski płacony bezpośrednio przez zakład ubezpieczeń uwzględniony w kwocie składki ubezpieczeniowej (chyba, że za zgodą Klienta zostaną poczynione odmienne ustalenia);
b) honorarium płacone bezpośrednio przez Klienta, jeżeli doszło do takich wzajemnych uzgodnień;
c) inny rodzaj wynagrodzenia, jeżeli doszło do takich wzajemnych uzgodnień.
7. wysokość kurtażu brokerskiego Spółka podaje każdorazowo wraz z przedstawianą ofertą ubezpieczenia;
8. istnieje możliwość złożenia reklamacji (wniesienia skargi) do Spółki zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową przez:
1) klienta będącego osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r. poz. 2486 z późn. zm.):
a) reklamacja (skarga) może być złożona w formie pisemnej – osobiście, tj. w siedzibie Spółki albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.);
b) reklamacja (skarga) może być złożona ustnie, tj. osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w siedzibie Spółki – odpowiedź Spółki nastąpi w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania, Spółka w informacji przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją: * wyjaśnia przyczynę opóźnienia; * wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy; * określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację Spółka przekazuje się klientowi w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku.
2) będącego osobą fizyczną ubezpieczającego, ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia na podstawie ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1348 z późn. zm.): a) reklamacja (skarga) może być złożona w formie pisemnej – osobiście, tj. w siedzibie Spółki albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 1481 z późn. zm.); b) ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty klienta w siedzibie Spółki – Spółka udzieli odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie odpowiedzi przed jego upływem. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania, Spółka w informacji przekazywanej klientowi, który wystąpił z reklamacją: * wyjaśnia przyczynę opóźnienia; * wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy; * określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź na reklamację Spółka przekazuje się klientowi w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku.
9. Istnieje możliwość złożenia wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów w sposób określony właściwymi przepisami prawa. Więcej informacji dostępnych jest na stronie internetowej Rzecznika Finansowego pod adresem: http://rf.gov.pl/polubowne/
• Adrian Lendzion – osoba fizyczna wykonująca czynności brokerskie,
• Sylwia Deorowicz – osoba fizyczna wykonująca czynności brokerskie.
Z tytułu wykonywanej działalności brokerskiej w zakresie dystrybucji ubezpieczeń Spółka posiada aktualne obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 maja 2018 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania działalności brokerskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1085).
Okres ubezpieczenia od 24.10.2020 r. do 23.10.2021 r.
Z wyrazami szacunku,
zarząd Denea Broker spółka z o.o.
Adrian Lendzion
Denea Twój ekspert
Masz jakieś pytania? Skontaktuj się z nami. Jestesmy zawsze do Twojej dyspozycji
tel. + 48 888-816-408; e-mail: adrian.lendzion@denea.pl
Denea Broker sp. z o.o. - kontak
ul. Kopernika 10B/1,
10-511 Olsztyn
NIP: 5851489216
adres korespondencyjny
ul. Jagiellończyka 31 lokal U3,
10-062 Olsztyn
Kontakt:
tel. + 48 888-816-408
e-mail: adrian.lendzion@denea.pl